16 Ocak 2011 Pazar

Kalamar Izgara

Cihancim hala ayakta. Saat gece 1'e yaklasiyor. Bende ne yapsam derken aklima bugun saat iki gibi Vahap icin yaptigim aparetif geldi. Ekleyim dedim.
Oncelikle bu kelimeden emin olamadim. Cunku aperatif fransizcada yemek oncesinde alinan icki anlamina geliyor. Entrée ise ara sicak ya da soguk her neyse. Fransa da genelde meze diyorduk biz yemek oncesi gelen herseye, soguk ve sicak olarak ayiriyorduk. Mezenin ingilizcesi side dishes olunca tabi ben biraz afalladim. Blogum turkce olduguna gore, aperatif kelimesini kullanmaya karar verdim.  Ara sicaklar daha uygun sanirsam.
Cok konusmayim sizi kacirtacagim yoksa :)

Deniz urunlerine bayilirim aslinda. Ama cogunu yapmasini beceremem. Hanife'yle bir araya gelirsek umarim bana nasil temizlemem gerektigini gosterecek. Eklemeden gecmeyin onunda cok guzel ustaca tarifleri var. 

Ben normalde dondurulmus kalamar alip, icine gerekenleri katip yagda kizartirdim. Bu sefer hepsi hazir aldim. Cok guzel oldu. Tavsiye ederim.

Yine yaninda sos super gitti.

Sos icin gerekenler

4 kasik yogurda biraz mayonez ekleyin. Icine 1  dis sarimsak rendeleyin. Tuz, paprika ( yoksa kirmizi toz biber ). Gerisi yaraticiliginiza kalmis. 

Eklemeden gecmeyim dedim
Eger sade kalamar varsa yapilacak sey cok basit.
Ben gerci hazir kalamar aliyorum ama yine de kalamarlarimi 1 yemek kasigi toz seker, 1 tatli kasigi karbonat ve yarim limon suyuyla iyicene ovuyorum. Daha sonra suyunu suzun. Dolapta bekletebilirsiniz birkac saat ama ben bekletmiyorum hic. 
Kalamarlarinizi una bulayin, sonra fazla ununu atip, kizdirilmis yagda sararana kadar kizartin. 
Kizartma suresini uzun tutmayin, yoksa karariyor.




4 yorum:

  1. merhaba, tanistigimiza cok sevindim :)
    blogun cok seker. kalamarlar nefis gorundu gozume. sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. bunu eşime yapsam adam bana yeniden aşık olur :)

    YanıtlaSil
  3. Mimosa Café : bende tanistigimiza cok sevindim. Blogunuza bayildim hatta.

    Kucuk mucizem : ya kiz ne var bunda. En basitlerinden ben 30 dk.'Da hazirladim.

    YanıtlaSil
  4. Bu ne hiz guzelim:)
    Midye gecesini yapacagiz ins. en kisa zamanda:)
    Kalamara da bayilirim ben. Vallahi gece gece canim cekti:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...