16 Ocak 2011 Pazar

Galeta Unlu citir krep

Oncelikle boyle bir tarif mevcut mu bilmiyorum. Uydurmasyon denilebilinir. Ama inanin bana nefis enfes bir tadi vardi. Yemek olarak sunulacagi gibi, farkli iclerle cayin yaninda da sunabilirsiniz.

Biz cok beyendik. Yaninda baska birsey yemedik, sadece dip sos hazirladim. Sigara boregini bile dip sosla yiyen biriyim.



Malzemeler

Krep icin

( krep aslinda cok kolay ama bir okadar da zor Herkesin kendine gore degisik krep tarifi var. )

2 su bardagi sut
tuz, kendinize gore ayarlayin
yumurta ( 2 yumurta, bazilari 3 de koyuyor )
2 corba kasigi sivi yag
isterseniz bir tatli kasigi kabartma tozuda koyabilirsiniz

Ic Malzemesi

Tamamen size kalmis, ben tavuk sotesi yaptim kirmizi ve yesil biber de kattim.

Disi icin

Galeta unu
yumurta

Yapilisi

1) Once kreple baslayalim. Butun malzemeleri karistirin. Karisim cok koyuysa sutle acin. Kepce kepce alip hafiften yaglanmis ya da hic yaglanmamis teflon tavada kreplerinizi yapin.  ( Ben bir kac tanesini kucuk yaptim parmak boyunda, cay saatleri icin. ) 

2) Ici hazirlayin. Yemeklik olana tavuk sotesi yaptim ben, tavuk, sogan, biberleri beraber soteledim. ( Tam olcu veremiyorum, siz kendinize gore ayarlamalisiniz. )

3) Kreplerin icine icten koyun ve sarma seklinde sarin

4) once yumurtaya sonra da galeta ununa iyicene batirin.

5) yagda kizartin.

Not : Aklinizda bulunsun eger cok fazla cikarsa, buzluga atabilirsiniz. Ben oyle yapiyorum her yaptigimda, cok pratik oluyor. Buzluktan cikarip direk yaga atiyorum. 

Krepli tariflere devam edecegim. Krep olayi hosuma gitti .

Asagidaki gibi dip sos esliginde sunabilirsiniz. Ben sarimsakli yogurt yaptim. Uzerindeki yesil renk ise salata icin hazirladigim kendi uydurmasyon, varsa da bilmedigim bir sos. Daha sonra salata bolumune onuda ekleyecegim.


 Afiyet Olsun


Not : Eger malzemelerden dogan bir hatam olduysa, kusura bakmayin, aslinda ben olcu kullanmadan yaparim. El aliskanligi sanirsam.


 

2 yorum:

  1. çok güzel görünüyor bende denemek isterim bir de sen yaptıysan daha güzeldir eminim

    YanıtlaSil
  2. dene bence hem cok guzel, degisik bir tat hemde pratik, yani oyle sayilir ;))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...