27 Ocak 2011 Perşembe

Ciger sote

Kelle ve iskembe sevdigim kadar bobrek ve ciger ikilisindende  bir okadar ederim. Eskiden kokusuna bile gelemezken simdi esim icin icine girmeye basladim. Her yaptiktan sonra ellerimi dakikalarca yikarim.Aslinda arnavut cigeri yapacaktim ama kizgin yaga atmakla ugrasmak istemedim. Sumakli sogani yinede yaptim. Vahap bobrek sotede bile ister. Onun icin farketmiyor.



Malzemeler


  • Dana cigeri ( benimki 400 gr.di sanirsam )
  • 1 kasik tereyagi
  • kirmizi pul biber, karabiber, tuz
  • 1 adet beyaz sogan ( tabi siz kafaniza gore takilin )
  • sumak
  • maydanoz, yarim bardak kadar




Yapilisi

  • Cigerleri kup kup kesin, erittiginiz tereyaginda soteleyin. Ben guzelce kizarttim. Hic kirmizilik kalmasin dedim. Uzerine pul biber ve karabiber de doktum.
  • Soganlari piyazlik dograyin, tuz ve sumakla karistirin isterseniz biraz zeytinyagi da ekleyebilirsiniz. Maydanozlarida ekleyin. 
  • Bu karisimi en alta koyun, cigerleride uste, ayni arnavut cigerinde oldugu gibi.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...