5 Ocak 2011 Çarşamba

Boeuf En Croûte / Puf hamurunda Rosto

Bugun Corbadan Salataya kadar French day yaptik. Vahapcigim, Shiraz ( sarap ) esliginde rostosunu afiyetle yedi. Cok da beyendi. Tabi puf hamurunu yememesi beni coookk sinir etti. Neymis artik beyaz onun dusmaniymis. Ben de o kadar actigimla kaldim.


Guzel bir rosto oldu bence. Sadece kesimi zor geldi o da sanirsam sicak sicak kestigim icin, 5 dakika filan dinlendirseydim daha iyi olurdu.

Baslayalim

Malzemeler


  • 1 kg. ya da istediginiz sekilde dana rosto.
  • 1 turk kahve fincani kadar kirmizi sarap ( zorunlu degil )
  • Puf hamuru ( 1 tane ) 
  • tereyagi
  • 1 yumurta sarisi
  • Tuz, karabiber, kekik, rosmary ( biberiye )
Yapilisi

Etinizi bu sekilde iple sarin, benim ip cok az kalmisti cok kotu sardim.
Sonra gerekli baharatlari ete iyicene yedirin.
 Tavaya biraz tereyagi koyun, altli ustlu birazcik kizartin, ama pembeligi gitmesin.














 Daha sonra istege gore sarabi uzerine dokebilirsiniz. Ben kullandim. Cok severim sarapli yemekleri . Eti firin tepsisine koyun, uzerine alimunyum folyo cekin,firina 180 dereceye atin, biz icini kirmizi seviyoruz, 25 dakika yetiyor. Siz eger tam pismis isterseniz 35 dakika filan yapin.










Ben hamur acma ozurluyum. Eminim siz daha guzel acarsiniz. Diktortgen bisey elde ederseniz dolma gibi sarabilirsiniz eti.






 Kalan hamur parcalariyla kafaniza gore sekil verin.
 Etin uzun ve duz olmamasi tuhaf bir goruntu ortaya cikardi bende. Uzerine yumurta surup 200 dereceye atin. Uzeri kizarana kadar.
 Cok azicik bekleyip, dikkatlice kesip servis yapin.
.Az pisirmeye calistigim halde ici cok az kirmizi kaldi. Yani aslinda 25 dakika da kafidir. Sadece et icin,

6 yorum:

  1. Güzel oldu demek basit kalmış bence :)
    Şahane ötesi bişey olmuş gerçekten..
    Şimdiye gördüğüm en şık ve nefis rosto..
    Ellerine,emeğine sağlık..
    çok iyi yapmışsın bu blogu açmakla,öğreneceğim çok şey var :)
    Kolaylıklar diliyorum..

    YanıtlaSil
  2. tesekkur ederim. Guzel diyorsunda ben okadar ugrastim beyfendi sadece rostodan yedi. Tam dayaklik benim kocacigim :))

    YanıtlaSil
  3. Oh oh cok guzel olmuss bende bayilirim et ile sarabin uyumuna en kisa surede deneyecegim su eti kirmizi kirmizi yemenin tadi baska ama benim ki de iyi ce pismeden yemez bende uzun tutacagim yani :) Bu arada hamurun sekli hic onemli degil yamuk yumuk olsun ama tadi kiyaminda olsun ilk resimden belli ki bu isi biliyorsun sen sevgiler canim.

    YanıtlaSil
  4. Yok ya daha cok acemiyiz, bazen deli emek harciyorsun en ufak elestiri cok uzuyor. Goruntusu aslinda daha uzun ve duz olmaliydi, iste yavas yavas.

    YanıtlaSil
  5. canım bu ne yaaaa....bizi niye davet etmedin yemeğe .))))ben hepsini yerdimmm...süpersin valla...eline koluna sağlık...Vahap'a söyle yemeyecekse uğraştırmasın :))öptüm canım

    YanıtlaSil
  6. Next time sekerim :) Aman Vahap ne anlar incelikten ona kavurma yap yanina pilav ve cacik yeter. Hergun yer :)))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...