12 Şubat 2011 Cumartesi

Kremali havuc corbasi

Ilk Canada'ya geldigimde mutfakla alakamin olmadigi donemlerdi. 4 yil pariste olunca ve ailenin neredeyse tamami restoran isiyle ugrasinca evde yemek bile yapilmiyordu. Hersey restorandan geliyordu. Turkiye'de ete hasretken, Fransa'da etin icine dusmemizin uzerinden biraz zaman gecince - anneee yine mi adanaaa!! Boyutuna bile gelmisdik. Simdi adana nasil burnumda tutuyor ama. Iste birbucuk yil once annemi arayip corba tarifi vermesini istedim. Havuc cornasi yap dedi. Ben de tamam deyip telefonu kapattim. Havuclari suda pisirip blendirdan gecirdim. Ama hic guzel olmamisdi. Hatta yogun havuc kokusu cok berbat gelmisdi hepsini doktum. Sonra annem bana aciklamali tarif verince, bunu neden daha once soylemiyon dedim :))

Neyse tarifi verelim
IMG_4082
Malzemeler

6 havuc ( benim havuclar cok inceydi. Havuclariniz kalinsa 3 ya da 4 de olabilir )
1 bardak sut
2 kasik krema
1 tepeleme yemek kasigi un
biraz yag
tuz, karabiber

Yapilisi
Havuclari az suyun icinde ezilme kivamina gelene kadar kaynatin ( ben 1 kap/bardak koydum )
Havuclar pisince blendirdan gecirin.
Ayri bir tencerede yagi ve unu kavurun, sonra uzerine soguk su ilave edin. Goz karari doktum ben. Eger koyu gelirse sicak suyla kivamini acarsiniz. Havuclu karisimida suyun icine dokun.
Biraz kaynadiktan sonra sutu, kremayi ilave edin. Tuzunu ayarlayin. Karabiberi de dokun.
Servise hazirdir.

Gul'den taktikler :) Ayni yontemle kabak ve brokoli corbasi da yapabilirsiniz. Cok guzel olacagini garanti ediyorum.

IMG_4081

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...