10 Şubat 2011 Perşembe

Balik Kizartmasi

Bu baligin ismi pasific Saury, sozlukten cevirisine baktim zargana baligi ya da uskumru turnasi diye ceviriyor. Fotograflarina baktigimda pek benzetemedim. Alinda soyle guzel bir balik yemeyi oyle ozledimki. Vahap artik balik yapmami istemiyor. Icinde mercury diye bir madde oluyormus ve zararliymis. Balik yiyeceksek sadece somon'a izin varmis. Somonuda ben sevemiyorum :((
Neyse Tr'ye bir geleyim, bol bol hamsi yiyecegim. ama firinda degil. Kizartmasini istiyorum.



Once temizleme islemi.
1) Baligin alt kismini bicakla acin. Migdesinden baslayin.
2) Icini soguk suyun altinda guzelce yikayin.
3) Kafasini kesin
4) Mutfak havlusunda kurutun
5) Ortadan kesin

fotograflarda da goruldugu gibi.

Malzemeler

3 adet balik (tabi istege gore )
1 tabak un, tuz, karabiber, kirmizi toz biber
gerekli yag

Yapilisi

Baliklari temizledikten sonra, unu, tuzu, kara ve kirmizi toz biberi guzelce harmanlayin. Baliklari guzelce una bulayip kizgin yaga atin. Arkali ve onlu kizarinca, bir mutfak havlusunun uzerine koyup fazla yagini alin.

Bu kadar :)

Pilavla guzel gidiyor. Benim domatesim bittigi icin salata biraz renksiz olmusdu.

4 yorum:

  1. hayatımda balık temizlemedim. helal olsun sana vallahi

    YanıtlaSil
  2. :)) ee tabi turkiyede temizlenmis veriyorlar. bURada nerdeee :)

    YanıtlaSil
  3. haha sen yiyemessiin :) hamilesin sadece somon izni var sana :)) doktor bana somonu bile iki hafta da bir ye demisdi :) kiz sen uyumuyormusun? saat kac orada

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...