4 Ocak 2011 Salı

Lasagne - Italyan usulu Lazanya

Guncelleme : Fotograflarin linki bozulmus bende sadece son halini ekledim.

Bugun Italyan isi bisey yapayim dedim. Neden bilmiyorum ama Italyan mutfagina karsi inanilmaz bir hayranligim var. Bence Italyan mutfagi deyince hemen akla pizza ve makarna gelmemeli. Aslinda Italyan mutfagi dunyanin en zengin mutfaklarindan biridir.
Verecegim tarif gercek lazanyada bulunmasi gerekenlerdir, ama olmasa da olurlar vardir. Onlari belirtecegim.
Lazanyanin bir suru degisik yapilis tarzi vardir. Benim ekleyecegim bunlardan sadece biri.

Malzemeler

600 gr. kiyma
30 gr.tereyagi
1 havuc , kup kup dogranmis
1 sogan, kup kup dogranmis
yarim kereviz sapi ( ben koymadim )
1 tane ince dogranmis sarimsak
1 tatli kasigi kadar oregano ( sozluge baktim bir suru sonuc verdi, siz bakin birde )
1 cay kasigi paprika ( olmasada olur )
1 tutam muskat ( rendelersiniz )
80 ml. beyaz sarap ( koymak zorunda degilsiniz ben koydum )
3 kasik kadar krema ( yine zorunlu degilsiniz ama ben koydum )
Konserve domates. Kucuk birtane isinizi gorur, ya da taze 2-3 domates.
Parmesan peyniri ya da kasar peynir
Karabiber, tuz.
besamel sos ( tik-tik )
1 paket lazanya makarnalarindan ( yarisi fazla bile kaldi )

Yapilisi

Oncelikle sos bolognaise'i yapalim yani bolonez sosu.



1 ) Tereyaginda havuclari , soganlari, kerevizi ve sarimsagi bes dakika kavurun. Orta ateste.




2) Daha sonra kiymanizi koyun. Atesin altini biraz acin 8 -10 dakikaya yakin kavurmaya devam edin. Kiymalar olma kivamina gelince oregano, muskat ve diger baharatlari ekleyin. Birazciik daha karistirin sonra sarabi dokun, 2 kasik kremayida ekleyin. Domatesleride karisima katip, kisik ateste 1 saate yakin birakin.


3) Besamel sosu yapiniz.


4) Firin tepsinin altina kiymali karisimdan biraz koyun, uzerine lazanyalari. Fotograftaki gibi.











5) Daha sonra lazanyalarin uzerini besamal sosa bulayin.



6) Besamelden sonra kiymayi ekleyin, isterseniz kiymanin uzerine parmesan dokebilirsiniz.




7) Ayni sekilde bir kat daha yapiniz. Beniz lazanyam iki katli oldu. Ikinci sefer lazanyalari koyun, uzerine tekrar besamel, ve kiyma kiymanin uzerini kasar peynirle kapatabilirsiniz. Sonra 170 ( 350 F) derecelik firina atin. 45 dakika birakin. Yine de cikarinca ucundan lazanyanin yani makarnasinin pisip pismedigine bakabilirsiniz.







Olmus hali.















Servis sekli size kalmis, ben maydonoz ve sarimsagi karistirip birazda limon rendeleyip uzerine doktum. Ama limonun aromasini beyendim diyemem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...