28 Ocak 2011 Cuma

Annemin Mozaik Pastasi

Annem bu pastayi yapip buzluga atardi. Biri geldiginde cikarip bir kac dilim kesip geri atardi. Bu aynen bu sekilde uzun sure giderdi. Dogum gunlerimizin vazgecilmeziydi mozaik pasta. Ne severdik ama.
 Dogumum icin geldiginde yine birsuru yapip buzluga atmis. Ama oyle boyle degil 6 poset var asagida. Ye ye bitmiyor :)) Bende siteme ekleyim dedim, dedim demesinede annemden tarif almak imkansiz. Olcu filan kullanmiyorlar. Kakao, sut, tereyagi petibor diyor. Annecim diyorum bende biliyorum da olcu filan yokmu. Yookk kizim goz karari koy iste...

Derken arkadaslar arayip benden tarif istiyor, bende tarif saklayan kiz konumuna dustum bu arada :) Neyse nette arastirdim, ocagin uzerinde yapilan neredeyse cok azdi. Birde yumurta filan ekliyorlar. Annem eklemiyordu. Gerci fransiz ve italyan tatlilarinin neredeyse cogunda cig yumurta var. Tiramisu'da bunlardan biri. Gerceginde sarisi ve beyazi cig. Turk tariflerdeki  aslinda gercek tiramisu degil. Neyse en son buldugum tarif uygun geldi. Arkadasa onu yap dedim. Cok guzel oldu dedi...

Bakmak isteyenler buradan bakabilirler (tiktik)

Gelelim ucgen sekli nasil verdiginize, annem normal poseti duz bir sekilde acardi. Yanlari makasla keser. Sonra karisimdan birazini uzunlamasina doker eliyle ucgen sekli verirdi. Tabi posetin uzerinden. Sonrasi. Atin derin dondurucuya... Gelene cikarin. Cok pratik...




10 yorum:

  1. ne kadar lezzetli olur hımmmm

    YanıtlaSil
  2. İnanmıyorumm. Canım yaaa taaa sen Kanada dan ben burdan aynı anda aynı blogdan aynı tarifimi aldık yani.. Daha öğlen bu tarifi yazdım altınada yorum yaptım. Yumurtasızmış mutlaka deniycem diye.. Ben bayılırım bu pastaya. Çocukluk hatırası gibi. Hatta bizde eşim yapar ama o yumurta koyduğu için tarife ben çokda hoşlanmıyorum ama oda gayet lezzetli.. anneciğinin ellerine sağlık yapmışda ne iyi olmuş bak..

    YanıtlaSil
  3. severim bu pastayı ama buzluğaat çıkar kısmını düşünememiştim.. iyi oldu yazdığın Gülom

    YanıtlaSil
  4. anne eli değmiş gibi :) annelik bambaşka..mozaik de süper görünüyor .Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  5. Kendimce : evet gercekten cok lezzetli.

    YanıtlaSil
  6. Hayatin tatlari : evet bende tarifi aldktan sonra yorum yazayim dedim bir baktim sen ordasin ;)) Kalp kalbe karsiymis :)) Bu tatli banada hep gecmisi hatirlatir nedense.

    YanıtlaSil
  7. Deli annem : valla oyle yapiyoruz biz, hem sert yenmesi bence daha guzel.

    YanıtlaSil
  8. Sagol icimizdeki karnaval :)

    YanıtlaSil
  9. Çocukluğumun baş tatlısıydı ne de çok severim . Çok güzel görünüyor afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  10. eVET oyleydi. tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...