9 Mart 2011 Çarşamba

Patlican Sögürme

Ne zamandir yapmiyordum. Gecenlerde guzel patlicanlardan alinca bugun yapayim dedim. Vahap cok sever. En cok diyebilirim. Ama Turkiye'de annesinin yaptigi baska guzeldir. Buradaki patlicanlarin tadi bile yok bana gore. Tabi aslinda kozde yapilani baska. Ama elde olmayan sebeplerden dolayi firinda yaptik mecburen

Malzemeler

4 adet patlican
1 adet yesil aci biber
3 dis sarimsak ( biz sarimsagi cok severiz, siz 1 disde yapabilirsiniz )
tuz
2 kasiga yakin tereyagi
kirmizi pul biber

Yapilisi

Once patlican ve biberleri firinda kozleyelim. Ocaginiz tupluyse tupde de yapabilirsiniz.

Patlcianlar olunca hemen soyun, kararmasinlar. Cekirdeklerini ayiklayin. Robottan gecirin ya da ince ince dograyin. Biberleride tabi

Sonra bir tavaya alin, tavanin altina hafifden yag ekleyin yagla birlikte patlicanlari dogradiginiz sarimsaklarla kavurun.

1,2 dakika sonra tabaga alin.

Ayni tavada tereyagini eritin. Tereyagi biraz kizinca pul biberleride ekleyin. Bu karisimi sogurmenin uzerine dokun.

Afiyet olsun...

NOT: yagi biraz fazla ama tadi boyle cikiyor :))

DSC01556

3 yorum:

  1. ben bunu antepli kiracımızda görüp yemiştim. nefis oluyor. ben de kahvaltılık olarak yaparım bazen . eline sağlık gül

    YanıtlaSil
  2. tam benlik ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. SÖĞÜRME DEYİNCE SEZOLAR BİBER VE DOMATESİİDE KÖZLEYİP EKLİYORLAR AMA ÇOK LEZZETLİ GERÇEKTEN:)

    BUNU SADE BÖYLE YEMEMEİŞTİM.BU ARADA SEZO ANTEPLİ OLARAK PATLICANI KEBABINDAN BAŞKA YEMİYOR AMA BNE KARNIYARIKDA KIZARMASINIDA VE İNANMICAKSIN ÇİĞ OLARAK BİLE YİYORUM AMA ADAM YEMİYO TEK DE KENDİME ZOR OLUYOR .NE UYUZ BİR DURUM DİMİ:(

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...