5 Mart 2011 Cumartesi

Karni Yarik

O kadar cok tarif biriktiki, tatile cikmadan arsivdeki butun tarifleri eklemem lazim. Cunku tatilde bol bol yiyip sisecegim icin, bloguda bos birakmam diye dusunuyorum.
___

Birkac haftadir canim nasil karni yarik istiyor anlatamam. Ne yazikki burada patlicanlar koskocaman olunca icimden alip yapmak gelmiyordu. Gecen gun degisik bir magazaya gittik, ve Turkiye'de ki gibi kucucuk patlicanlari gorunce hemen aldim. Ve hemen yaptim. Malzeme eksik mi bilmem. Ben boyle yaptim. Cok da guzel oldu. Hepsi bitti...

DSC01498



Malzemeler
  • Ben 5 tane kucuk patlican kullandim.
Ic Icin
  • Kiyma, valla koz karari aldim ( daha dogrusu buzu tam cozulmediginden , cozulen kismi aldim sadece.
  • tuz, kimyon, sarimsak, 1  kasik salca 
  • 1 orta boy sogan
Sos icin
  • aycicek yagi, ya da herhangi bir yag
  • 1 kasik salca ( isterseniz daha fazla da yapabilirsiniz.

Yapilisi
  • Once patlicanlari alacali soyun. Ortadan kesin, aslinda patlicanlariniz kucukse bir butun patlicandan da yapabilirsiniz. Ben yapmadim. Ortasini bicakla boydan kesin. Tuzlu suda biraz bekletin. Bekleme bitince kurulayip yagda kizartin. Arkali onlu kizarmasi yeterli.
  • Soganlar hafif pembelesince kiymayi ekleyin. Kiyma olunca bir kasik salcayi da ekleyin. Bunlari guzelce kavurun. 
  • Baharatlari da ekleyin.
  • Icinizi guzelce kasik yardimiyla actiginiz patlicanlarin icine doldurun. Istege gore uzerine biber koyun. 
  • Bir tavaya biraz yag koyun ve kalan 1 kasik salcayi kavurup icine su ekleyin. Koyu bir kivami olmali. Salcali sos karisi hafiften kaynayinca, sosu guzelce patlicanlarin uzerine dokun. 
  • 200 dereceye atin, uzerini aliminyum folyoyla kapatirsaniz kiymaniz kurumaz. 30 dakika filan kalsin firinda. Ya da uzerindeki biberler pisene kadar.
Ben maydonoz filan koymadim. Yoktu.


DSC01495

4 yorum:

  1. ellerine saglik canim, harika gorunuyor :)

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik..
    ayiptir söylemesi ben de cok iyi yaparim karni yarigi...Biber de koyarim icine.
    Harika gözüküyor valla...Canim cekti.yapsam mi acep :)

    YanıtlaSil
  3. karnıyarık yada imam bayıldı adı herneyse patlıcanın bu haline bayılırım hele o tabakta bıraktığı yağa ekmek batırmak... Mmmmmm ama malesef sefgili kocacım patlıcan sevmiyor bende yapmaya üşeniyorum

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...