8 Mart 2011 Salı

Firinda Ordek

Bunu  bloglarin kapatilacagi haberinden once yapmistim. Bir turlu yayinlayamadim. Tarifi Hanife'den aldim. Kendisi de Edmonton'da yasiyor. Gorusuruz ara sira. Onun boyle marifetli biri oldugunu gec ogrendim. Aradim da yapmadan once, puf noktalarini aldim.

Gecelim tarife

1 adet ordek, ici temizlenmislerden.( benimki 2 kilo 750 gr'di )
1 adet sogan
bir kac dis sarimsak
yarim bardak su
baharatlar
yarim limon

Yapilisi

Oncesinde baharati guzelce ordegin icine ve disina yedirin.
Yukarda yazilan butun malzemeleri ordegin icine dolduruyorsunuz. Tabi gerdanini cikardiktan sonra.
Sonra Uzerine biraz su gezdirip firin tepsisina atin. Uzerini aliminyum folyo ile kapatin.
Kurumamasi icin her yarim saatte bir akan suyu uzerine gezdirin.
Her 1 kilo icin yarim saat kalmaliymis. Benim ordek 2 750 oldugundan ben 1 bucuk saate yakin firinda biraktim. 200 derecede.
Sonrasinda aliminyum folyoyu cikarin ve firinin atesini sadece ustten verip nar gibi kizarmasini seyredin.

NOT: Ordegin eti yagli kendisi azmis. Gercektende oyle oldu. Yani misafirniz 4'den fazlaysa ordek size yetmez ;) Yanina ekstra birseyler yapin derim.

DSC01460

DSC01459

1 yorum:

  1. Ooo guzelim, harika olmus ordek. Ne guzel kizarmis. Begendiniz insallah. Ellerine saglik..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...