25 Şubat 2011 Cuma

Katmer ve Normal Pogaca

Sulecim beni ozlemis :)) Yarim saatten beri evi talan ettim, ama kameramin kablosunu bulamadim. Makinemin hafiza karti kirilmis, bende digeriyle cektim ama onunda kablosunu bulamayinca, daha dogrusu paldir kuldur aramaya cekindim, CIhan hazir uyumus :) Napalim, bende arsivdekilerle yetineyim dedim.

Ben pogacalarda hep ayni hamuru yaparim. Cok guzel bir hamur. Ve hersekle sokabilirsiniz. Mesela bu hamurdan yaparsiniz, her tepside farkli sekil verirsiniz. Ve misafirleriniz aaaa nekadar cok ugrasmissin derler :))

Malzemeler ( bu malzemelerden 3 tepsi cikiyor )

1 bardak ilik sut
1 yemek kasigina yakin kuru maya
1 yemek kasigindan biraz fazla toz seker
1 bardak yogurt
1 bardak sivi yag
4 kasiga yakin margarin
tuz
aldigi kadar un
3, 4 yumurta ( sonuncusunun sarisini ayirin )

Ic malzemesi

Peynir ve maydonoz

Yapilisi

Once ilik sute mayayi koyun sekeride ekleyip guzelcene cirpin. Onlari 5 dakika dinlendirin. Sonra sirasiyla yogurdu, yumurtayi, yagi, margarini ekleyin. Karisimi homojen hale getirnce unu dokun. Kivami kulak memesi kivaminda olacak. Hamurla fazla oynamayin.

Ben 1 saate yakin dinlendiriyorum Bazen 2 saat bile oluyor.

Istedigniz sekli verin

IMG_3900Katmer yapmak isterseniz, hamuru duz bir zeminde acin, sigara boregi seklinde kesin. Kenarlarini icine alarak sarin.

IMG_3893

Eger yukaridaki gibi isterseniz, hamurlari kucuk bezeler halinde bir masada acin. Icine ic malzemenizi koyun. El yordamiyla kapatip avuc ayanizla agzinin oldugu yere bastirin. Arka kismi biraz yatik olacak.

Ben genelde 350 F,ye atiyorum 170 dereceye atin. Uzeri kizarana kadar.
___

Not : bu hamur firinda cok kabariyor. O yuzden bezeleri kucuk tutun.

3 yorum:

  1. ay gül hızına yetişemez oldum ne hamarat bir hatunsun böyle eline sağlık yine döktürmüşün

    YanıtlaSil
  2. merak ettim tabii.. Kaç gündür birşeyler eklemiyorsun acaba bebişim falan mı hasta oldu diye üzüldüm. poğaçalar harika görünüyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. gül çok nefis görünüyor. bu hamur tarifini kesinlikle not alacağım eline sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...